Sadržaj se učitava...

LIFESTYLE > AUTO-MOTO

27.03.2013. | PIŠE: Redakcija

Najmanji i najbolji evropski SUV

Renomirani britanski magazin “TopGear Awards” proglasio je Fiat Pandu 4x4 za “SUV model 2012” godine. Prestižno priznanje za Fiat je značajnije ako se zna da su u okviru ovoga izbora učestvovala 9,2 miliona čitalaca “TopGeara” iz cijeloga svijeta, odnosno čak 17 miliona Facebook fanova ovog magazina.



Foto: Netcarshow.com

Podsjećamo da je aktuelna Panda 4x4 jedini SUV u klasi gradskih automobila, odnosno treća generacija Fiatovih malih automobila, koja je opremljena integralnim pogonom. Prva Panda 4x4 je predstavljena prije tačno 26 godina (1987. godine) kao svojevrsni koncept, a od ostatka game razlikovala se po dodatku "Sisley”.

Ovaj model je proizveden u samo 500 predserijskih primjeraka, koji su se odlično pokazali u praksi, pa je serijska proizvodnja Pande 4x4 započela već 1989. godine. Tajna uspjeha prve verzije Pande 4x4 krije se svakako u njenom moćnom pogonu, koji je za potrebe Fiata izradio austrijski specijalista Steyr-Puch (potpisao pogon za Mercedes G). Zahvaljujući takvoj pogonskoj osnovi Panda 4x4 se nametnula kao nevjerovatno prodoran terenski automobil, koji je sposoban da savlada veoma zahtjevne off-road terene.

Na drugu generaciju Pande 4x4 čekalo se punih 15 godina, sve do 2004. godine. Ljubiteljima malog Fiatovog SUV-a tada su ponuđene dvije 4x4 verzije - Climbing i Cross, sa stalnim pogonom sa središnjim viskoznim kvačilom. Sličan recept primijenjen je i kod treće, aktuelne generacije. U odnosu na standardni model, Panda 4x4 se razlikuje po povišenoj podnici, koja je 16 cm iznad zemlje, ojačanom vješanju, plastičnim i metalnim zaštitama karoserije i motora, te 15-colnim aluminijumskim naplacima s terenskim gumama 175/65.



Uz Pandu su na raspolaganju dva agregata - dvocilindarski turbobenzinac 0.9 TwinAir sa 85 KS, te četvorocilindarski turbodizelaš 1.3 Multijet sa 75 KS. Mada su kod ovakvih automobila performanse na asfaltu u drugom planu, zanimljivo je da sa benzincem Panda do 100 km/h stiže za 12,1 sekundu, a sa dizelašem za 14,5 sekundi, uz prosječnu potrošnju od samo 4,7 litara.

Osim kao punopravi 4x4 model, nova Panda se nudi i u takozvanoj Trekking verziji, koja ima dizajn i obilježja 4x4 modela, ali i samo prednji pogon sa elektronskom blokadom diferencijala.

Elektronska pomoć

Raskošne terenske karakteristike Pande 4x4, najbolje se ogledaju u napadnom uglu od 21 stepen naprijed, odnosno 36 stepeni pozadi. U svakodnevnoj upotrebi Pandin pogon je primarno orijentisan na predn