Naučnike šokirala divovska crna rupa
četvrtak, 7. Decembar 2017.

Naučnike šokirala divovska crna rupa

/

Naučnici su na drugom kraju svemira otkrili supermasivnu crnu rupu, najudaljeniju koju smo ikad pronašli. No, prema svemu što se zna, ona ne bi trebala postojati i mogla bi promijeniti shvatanje svemira u njegovim samim počecima, prenose 24sata.hr.

Ova crna rupa toliko je udaljena da je trebalo više od 13 milijardi godina da svjetlost kvazara, usred kojeg se ona nalazi, dođe do nas. Astronomi procjenjuju kako je ova crna rupa nastala kad je svemir bio star tek otprilike 690 miliona godina - što ne bi trebalo biti moguće.

Procjena je kako ova crna rupa ima masu koja je 800 miliona puta veća od mase našeg Sunca, a upravo to je razlog zbog kojeg su naučnici šokirani ovim otkrićem.

"Ima ekstremno veliku masu, a svemir je bio toliko mlad da ovakva stvar ne bi trebala postojati. Svemir jednostavno nije bio dovoljno star da bi se ovako velika crna rupa formirala. To je pravi misterij", rekao je Robert Simoce, profesor fizike s MIT-a.

NASA nagađa da su posebni uvjeti omogućili ekstremni rast ove crne rupe, no što je to tačno bilo, nemaju pojma.

"Skupljanje tolike mase u manje od 690 miliona godina je ogroman izazov za sve teorije o rastu supermasivnih crnih rupa", rekao je Eduardo Bañados, naučnik Carnegie instituta koji je i otkrio crnu rupu, prenosi The Independent.