(VIDEO) NASA lansira satelit za otkrivanje "crvenih patuljaka"
utorak, 17. April 2018.

(VIDEO) NASA lansira satelit za otkrivanje "crvenih patuljaka"

/Printscreen YouTube-The New York Times

Novi satelit svemirske agencije NASA, dizajniran da otkriva svjetove slične Zemlji oko zvijezda iz našeg solarnog Sistema, biće večeras lansiran raketom Space X sa Floride, prenosi B92.

Satelit TESS (Transit Exoplanet Survey Satellite) biće lansiran u 18,30 po lokalnom vremenu iz stanice Cape Canaveral. Njegova misija će trajati dvije godine i koštaće 337 miliona dolara, prenosi Reuters.

Satelit TESS projektovan je da nadogradi rad svemirskog teleskopa Kepler, koji je otkrio najveći broj od oko 3.700 egzoplaneta dokumentovanih od astronoma tokom proteklih 20 godina.

Kako se navodi, NASA očekuje da će precizno moći da utvrdi hiljade nepoznatih svjetova, od kojih je oko 100 možda veličine Zemlje ili duplo veće od nje.

Očekuje se i da se TESS fokusira na oko 200.000 unaprijed odabranih zvijezda koje su bliže Zemlji, ali i na zvijezde koje naučnici nazivaju "crveni patuljci", a koje su manje, hladnije i postoje duže nego Sunce.

Postoji velika vjerovatnoća da su zvijezde "crveni patuljci" veličine Zemlje, pa su time su potencijalno pogodnije za bliže istraživanje.