loader_50x90
loader_50x90
logo
Rubrika: BiH
Akcize na gorivo neće dovesti do lančanog povećanja cijena  
još 25 min. čitanja
četvrtak
12. Oktobar 2017.

Akcize na gorivo neće dovesti do lančanog povećanja cijena  

Zamjenik predsjedavajućeg Predstavničkog doma PSBiH kazao je da prijedlog izmjena i dopuna Zakona o akcizama ne treba upućivati u parlamentarnu proceduru sve dok sa sigurnošću ne bude postojala parlamentarna većina
Akcize na gorivo neće dovesti do lančanog povećanja cijena  
/Anadolija

"Mislim da nam zakon o akcizama na gorivo treba. Mislim da su u BiH okolnosti takve da je to moguće uraditi, a da se ne izazove lančano povećanje cijena proizvoda opće potrošnje. Čak mislim da postoje rezerve da ni cijena goriva ne bi trebala da ide u onom procentu koliko budu uvedene dodatne akcize. Gorivo u BiH je najjeftinije od svih zemalja regiona i to je nešto za šta mislim da je pravi trenutak da uradimo u BiH", kazao je danas Šefik Džaferović na temu zakona o akcizama na gorivo.

Trasa autoputa Sarajevo - Beograd

Naime, zamjenik predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH i potpredsjednik Stranke demokratske akcije, posjetio je danas Regionalni ured Anadolija za Balkan u Sarajevu, te je tom prilikom govorio o usvajanju prijedloga izmjena i dopuna Zakona o akcizama na gorivo od 15 feninga po litru i o izgradnji autoputa Beograd - Sarajevo, koja je postala sve izvjesnija, nakon što je namjeru za realizaciju i finansiranje tog projekta jučer tokom posjete Novom Pazaru potvrdio Recep Tayyip Erdogan, predsjednik Republike Turske.

"Bez toga teško možemo govoriti o nekoj intenzivnoj cestogradnji. Sa akcizama bismo imali intenzivnu cestogradnju, praktično kompletan koridor 5c bio bi u planu da se s tim završi. Naravno, i mnoge druge brze ceste u BiH, jer se akcizama oslobađaju velika sredstva međunarodnih finansijskih institucija. Kažu da je to 1,7 milijardi konvertibilnih maraka i omogućava se korištenje grant sredstava Evropske komisije, pa i značajnih sredstava po osnovu Transportne zajednice. Pokrenula bi se masovna cestogradnja u BiH. Mislim da je to jako korisno za ovu zemlju i da politizaciju od svih političkih subjekata treba staviti u drugi plan, a da u prvi plan trebaju da idu interesi BiH i jačanje njene ekonomije", kazao je Džaferović.   

Dodao je da prijedlog izmjena i dopuna Zakona o akcizama ne treba upućivati u parlamentarnu proceduru sve dok sa sigurnošću ne bude postojala parlamentarna većina.

Džaferović je e istakao i da se nada kako će uskoro unutar zemlje biti postignut dogovor o trasi autoputa Sarajevo - Beograd, koja bi prolazila kroz BiH.

Povezivanje Goražda

"Vlasti u BiH su već kazale da je dobrodošla takva inicijativa i da treba graditi autoput od Sarajeva do Beograda sredstvima turske vlade. Ono oko čega još traje rasprava kod nas je trasa kroz BiH. Spadam u red tih koji misle da bi bilo najkorisnije za BiH povezati najmnogoljudnije regije u BiH sa Beogradom, a onda bi to bio put od Žepča, preko Tuzle, dalje preko Brčkog i Bijeljine prema Beogradu, ali o tome se vode rasprave. Koliko znam i u entitetu Republika Srpske postoje različite opcije kada je u pitanju buduća trasa. Za nas je interesantno i povezivanje Goražda, ali odluka u BiH na tu temu još nije donesena. Koliko sam mogao da pratim jučer je predsjednik Erdogan rekao da su moguća dva kraka, a to bi onda u mnogome pomoglo. Krak koji bi išao preko Sandžaka prema Beogradu i ovaj krak preko Tuzle, to bi olakšalo posao nama u BiH da iznađemo rješenje vezano za buduću trasu", naglasio je Džaferović.

Na kraju je istakao da treba uraditi sve da BiH iskoristi ponudu koju dobija od Republike Turske i da uspostave putnu komunikaciju od Sarajeva do Beograda.

Džaferovića je dočekao Zlatan Kapić, direktor Regionalnog ureda Anaadolije za Balkan, koji ga je informisao o radu agencije.