loader_50x90
loader_50x90
logo
Građani najviše piju "bosansku" kafu
još 25 min. čitanja
srijeda
14. Februar 2018.

Građani najviše piju "bosansku" kafu

Kvalitet naše kafe na svim tržištima je isti, bilo da se prodaje u regionu ili EU, kazala je Dautović-Čaić
Građani najviše piju "bosansku" kafu
Porijeklo kafe je uglavnom iz Brazila i Kolumbije

Kafu uvozimo iz Brazila i Indije, a cijena varira na dnevnom nivou, kazala nam je Nina Bijedić-Mujanović

Bosna i Hercegovina zemlja je u kojoj je kafa omiljeni napitak, te ne čudi podatak da je u prošloj godini kafe (čaja i začina) uvezeno 23.096.296 kilograma u vrijednosti 117.510.642 KM, najviše iz Slovenije, Hrvatske i Italije. Kada je u pitanju izvoz, tu je situacija znatno drugačija, te je iz BiH u prošloj godini izvezeno svega 1.823.573 kilograma kafe, čaja i začina vrijednih 11.108.086 KM.

Povjerenje

- U proteklom periodu bilježimo kontinuiran rast prodaje kako na domaćem, tako i na inozemnim tržištima. Najznačajniji brend u kategoriji kafe za Vispak je svakako Zlatna džezva, iako smo na domaćem i na inozemnim tržištima prisutni i sa ostalim brendovima u potkategoriji mljevene, te u kategoriji espresso kafe. Kafu uvozimo iz Brazila i Indije, a cijena varira na dnevnom nivou, kazala nam je Nina Bijedić-Mujanović, direktorica Vispaka.

Od 27 zemalja, u koliko Vispak trenutno izvozi, najznačajnije im je američko tržište, a značajna su i tržišta Slovenije, Hrvatske, Švedske, Njemačke i druge zemlje, gdje su izgradili povjerenje potrošača koji su Zlatnu džezvu prepoznali kao pravu bosansku kafu.

Kao jedan od većih proizvođača kafe u regionu, Atlantic Grupa, kafu za sve četiri pržionice, u Srbiji, BiH, Makedoniji i Sloveniji, nabavlja “prema precizno utvrđenim standardima i sa porijeklom, što je godišnje oko 30.000 tona sirove kafe.

- Arabica je iz Brazila oko 80 posto i manji procenat iz Kolumbije, a robusta iz Indije, Vijetnama ili Ugande. To znači da je kvalitet naše kafe na svim tržištima isti, bilo da se prodaje u regionu ili Evropskoj uniji, kazala je za Oslobođenje Lejla Dautović-Čaić, direktor marketinga Strateškog poslovnog područja Kafa u Atlantic Grupi.

Uzorci se, pojasnila je, ispituju na samoj plantaži, a zatim se proizvod kontroliše prije utovara na brodove u luci Kopar. Kafa prolazi sve potrebne kontrole prilikom uvoza što “izdvaja ozbiljne proizvođače koji plaćaju carinu i akcize na uvoz sirove kafe i daje dodatnu garanciju porijekla i kvaliteta kafe”.

- Prošle godine, deficit robuste, osim u Brazilu, zabilježen je i u svim regijama, od Indije, preko Azije, Vijetnama, Indonezije, do Afrike, pa su pržioničari nedostatak robuste nadomještali nabavkom arabike. Tako smo u 2017. godinu ušli sa 50 posto višom cijenom sirove kafe u odnosu na najnižu 2016. Taj trend se nastavlja i ovakve oscilacije su veliki izazovi za nas, pa je potrebno uključiti sve zaštitne mehanizme kako kupac ne bi osjetio ovakav skok ni u cijeni ni u kvalitetu. Planskom nabavkom i pokrivanjem iz sopstvenih rezervi smo, koliko god je to moguće, „amortizovali“ troškove globalnog poskupljenja kafe i nastojaćemo i ubuduće da naša cijena i dalje prati optimalan odnos kvaliteta i cjenovne konkurentnosti, istakla je Dautović-Čaić.

Domaće tržište

Izet Bozalija, direktor firme Hoše komerc koja prži i pakuje kafu Merka, kazao nam je kako oni sirovu kafu nabavljaju od jedne firme iz Uskoplja, te da je oni dalje prerađuju i plasiraju isključivo na bh. tržište.

- Stanje na domaćem tržištu je dobro, imamo svoje maloprodajne objekte i svoje kupce, a nabavna cijena nije se mijenjala u protekloj godini, kazao nam je Bozalija.

I kafa iz Grandovih pogona plasira se na području cijele BiH, a prošle godine povećali su svoj volumenski i vrijednosni tržišni udio, te ostvarili najveću prodaju ikada. Mjereno prema kategorijama, rast bilježi turska kafa, a dvocifreni rast su ostvarile kategorije Barcaffe espressa i Grand Black’n’Easy turske kafe u kesici za jednu šoljicu.

- Kada govorimo o kategoriji kafe na domaćem tržištu, možemo kazati da je to kategorija u kojoj je još najznačajnije učešće potkategorije mljevene ili tradicionalne kafe. Zlatna džezva veoma uspješno se već decenijama pozicionira među liderima na domaćem tržištu. S tim u vezi, posebno ističemo da su ljubitelji Zlatne džezve po istraživanjima najlojalniji potrošači u odnosu na konkurentske brendove, dodala je Bijedić-Mujanović.