loader_50x90
loader_50x90
logo
Rubrika: Sarajevo
Turisti ocijenili glavni grad BiH: 80 odsto želi ponovo posjetiti Sarajevo
još 25 min. čitanja
utorak
14. Novembar 2017.

Turisti ocijenili glavni grad BiH: 80 odsto želi ponovo posjetiti Sarajevo

Turisti su iskazali vrlo visok stepen zadovoljstva za gostoljubivost lokalnog stanovništva, kvalitetu gastronomske ponude i sveukupnu ‘vrijednost za novac‘
Turisti ocijenili glavni grad BiH: 80 odsto želi ponovo posjetiti Sarajevo
/ARHIVA

Devedeset posto turista veoma je zadovoljno boravkom u Kantonu Sarajevo, te namjerava pozitivno govoriti o ovoj destinaciji svojoj rodbini i prijateljima/poznanicima. Također, više od 80 posto turista smatra da posjeta KS-u predstavlja 'dobru vrijednost za novac', te namjeravaju preporučiti destinaciju rodbini, prijateljima/poznanicima. Čak 80 posto turista je iskazalo želju da u budućnosti ponovo posjeti Kanton Sarajevo, prenosi Fena.

Rezultati su to istraživanje - pilot projekta 'Istraživanje zadovoljstva stranih turista turističkom ponudom Kantona Sarajevo' koji je realizirala Turistička zajednica Kantona Sarajevo.

image
/ARHIVA

Identifikacija turista

Osnovni cilj pilot projekta je identifikacija profila stranih turista koji posjećuju Kanton Sarajevo, te mjerenje stepena zadovoljstva stranih turista pojedinim elementima turističke ponude KS-a. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju na raznolikost u tržišnim profilima stranih turista koji posjećuju Kanton Sarajevo, te otkrivaju ključne prednosti i nedostatke Kantona Sarajevo kao turističke destinacije, saopćeno je iz Turističke zajednice KS.

Ključni nalazi provedenog pilot istaživanja su: motiv dolaska, karakteristike putovanja, karakteristike boravka, zadovoljstvo elementima turističke ponude, ključne prednosti i nedostaci destinacije i sveukupno zadovoljstvo i buduće namjere.

Odmor i opuštanje je primarni motiv dolaska za 74,8 posto turista. Među turistima koji su motivirani odmorom i opuštanjem približno je jednak udio onih koji odsjedaju u hotelskom, hostelskom i privatnom smještaju. Upoznavanje kulture/kulturnih znamenitosti primarni je motiv dolaska za 58,8 posto turista, pokazalo je istraživanje.

image
/ARHIVA

Internet je primarni izvor informacija o destinaciji Sarajevo za 60,1 posto turista, te preporuka rodbine i prijatelja (42,4 posto). Ostali izvori su mediji (9,2 posto), štampani turistički vodiči (9,4 posto) i preporuke putničke agencije (11,9 posto). Samostalno organizovanje putovanja direktno putem interneta dominantan je način dolaska turista u Kanton Sarajevo, odnosno 56,7 posto turista je organizovalo putovanje direktno putem interneta.

image
/pixabay.com 

Turisti u Kantonu Sarajevo uglavnom borave do tri dana (69,1 posto). Među turistima koji borave do tri dana približno je jednak udio onih koji odsjedaju u hotelima, hostelima i privatnom smještaju.

image
/pixabay.com 

Gostoljubivost, gastronomija

Turisti su iskazali vrlo visok stepen zadovoljstva za gostoljubivost lokalnog stanovništva, kvalitetu gastronomske ponude i sveukupnu 'vrijednost za novac'. Visok stepen zadovoljstva turisti su iskazali za ponudu turističkih aktivnosti/sadržaja (muzeji, galerije, historijske znamenitosti, itd) i ponudu lokalnih proizvoda i suvenira. Srednji nivo zadovoljstva turisti su iskazali za kvalitetu ponude turističkih sadržaja na otvorenom, kvalitetu noćnog života i zabave i za mogućnosti kupovine/shoppinga. Turisti su veoma zadovoljni socijalnim elementima turističke ponude (lična sigurnost i 'family friendly' okruženje), a nezadovoljni kvalitetom lokalnog prijevoza i jasnoćom putokaza, odnosno turističke signalizacije.

image
/pixabay.com 

Prema mišljenju turista, ključne prednosti Kantona Sarajevo kao turističke destinacije su 'raznovrsna i slikovita arhitektura', 'gastronomska ponuda', 'gostoljubivost i ljubaznost ljudi', te 'kulturno bogatstvo'.

S druge strane, ključni nedostaci Kantona Sarajevo kao turističke destinacije su: 'čistoća/uređenost destinacije' i 'loša javna infrastruktura' (javni prijevoz i gužva u prometu).

image
/pixabay.com 

60 zemalja

Pilot projekat pruža informacijsku osnovu za donošenje odluka koje se tiču strateškog upravljanja turizmom u KS-u, razvoja turističkog proizvoda, te planiranja i implementacije marketinških aktivnosti na ključnim emitivnim tržištima.

Prikupljanje podataka (terensko istraživanje) obavljeno je od 9. augusta do 10. septembra 2017. na više lokacija u Kantonu Sarajevo. U prikupljanju podataka korištena je metoda ličnog intervjua, a osnovni instrument prikupljanja podataka bio je strukturirani upitnik. U istraživanju je učestvovalo 1.000 turista koji dolaze iz 60 zemalja svijeta.

Nakon provedenog pilot projekta, namjera Turističke zajednice KS-a je uspostavljanje sistema kontinuiranog mjerenja zadovoljstva turista turističkom ponudom Kantona Sarajevo.

image
/pixabay.com